FÖDELSEDAG, HPDA, BEGRAVNING, SÖMNPARALYS, JUL, JOBB

Hatar när de blir så långt mellan uppdateringarna så man har 100000 saker att skriva om så man inte vet var man ska börja..

okej först då, jag fyllde 21! Jepp, ja gjorde det:P
Tessi bjussa på världens mysigaste trerätters middag på jensens och så beställde vi in rosé och grejer:) Finfint. Fick även en "liten" present av henne också. Haha. Hon tänkte väl att ja kände mig "ensam" kanske:P

Efter det åkte jag till Norrland, Hade en till födelsedagsmiddag på Allstar :) MYsiiigt. Sen hemma också med familjen så det var jävligt najs tyckte jaaag. wiwowiwii, mys var de o va i happispappis iaf. o fick så fina presenter av folk hihiihi:) synd att det återigen bara var en så kort tid, men han iaf träffa mia och peppi den här ggn ! wiiiieeee gud va söt peppi var, funderade på att ta med henne till sthlm men då hade väl mia blivit sur ;) Myste lite i mias lägenhet o snackade skit. Hade saknat hennee såsåsåsåå mkt. Det får inte gå så länge mellan ggrna vi ses flicka lilla! :P

Hann ju även vara på begravning :´( Det var en jättefin begravning, Min kusin vars pappa dog läste en jättefin dikt och spelade gitarr på minnesstunden, och folk läste olika saker, spelade piano och sjöng och grejer. Kan inte fatta att Eero är borta. Det har varit så mkt död och elände på sista tiden så det går som inte in i huvudet längre, det tar stop, man stöter bort det. Det rymms inte mer.  Men det var trevligt att träffa släktingarna igen och de kom på besök hos oss och vi besökte vissa,. kusiner och sånt hade ju kommit från olika delar av finland och jag o brorsan från sthlm så det blev ju som att alla samlades, så tråkigt att det bara är vid sånahär tillfällen nuförtiden. :( Inga fler begravningar nu tkr jag! Kan inte ngn gifta sig eller skaffa barn o styra upp dop ????

Sen åkte jag tillbaka till sthlm och här har livet rullat på som vanligt :) Dima var o hälsade på i nga dagar nu också, längesen sist, så  även detta var ett kärt återseende. Snackade massa skit med han och va o käkade ute och såntdär. sen åkte han hem igår, jättetrevligt med besök. blir så ensamt o bo själv:p Han kommer o hälsar på i januari också när han e påväg tillbaka till blekinge från Happis där han är nu, och så kommer mervi också förbi i sthlm den 9de så vi ska ha en liten hastig dejt på arlanda hihi. Finafina merppischhh, har inte sett henne sen i somras! Can't wait 2 c uuu även om de bara är för ngn timme! :) får styra upp ngt "bättre" snart! 

Världens läbbigaste grej hände föressten efter att dima gått igår, han skulle upp tidigt för att hinna till flyget, så han stack vid 6 på morgonen.. jag steg också upp och sa hejdå vid dörren, och kollade att den var låst och grejer, sen kröp jag ner i sängen igen och somnade, sen vaknade jag av världens äckligaste mansröst bakom mig, och jag kan inte röra på mig.. kunde ba kolla med ögonen så kollar ja som bakåt och sen ser jag DIMA. o ba okej  han har inte gått ännu, för det såg ut som att han gick runt och packade.. tänkte också ba hurfan kunde han låta så äckligt, som ett monster, så kom ja på ba vafan han har ju gått för längesen! FYFAN. tänk er paniken:P

ändå så fattade ju att det var en hallucination, försökte prata med honom men det gick inte, de va som inte ens han som hade låtit utan ngt annat och han va helt tyst hela tiden, och jag kunde ej röra på mig.. ja försökte kolla asmkt på honom så att min hjärna skulle fatta att han inte var där. att ja såg i syne, men den ville som inte fatta, och sen försökte ja blunda också men han försvann inte, sen kom han som vid fotgaveln på sängen och liksom böjde sig mot mig, och jag ville känna om ja kunde röra i honom, om det var påriktigt eller inte, o lyckades luta fram ansiktet ngn centimeter så att jag skulle rört i honom men bara gled igenom HAHHAHA så jävla läbbiiiiigt.

Det har hänt mig lite liknande saker förut men inget såhär VERKLIGT och konkret och att jag ser en människa och inte kan röra mig :P Vad jag kan minnas iaf. Allt var så äkta, han såg ut precis som han gör. o jag sov ju liksom inte. Hahaha men jag vet vad det är. heter sömnparalys, tur att jag ändå förstod att ja ba hallucinerade, annars hade ja väl skitit ner mig. Det är nåt att REM-sömnen inte stängts av innan man vaknar eller nåt, orkar inte skriva hit men förklaring finns på wikipedia om man söker på sömnparalys :P de va ingen trevlig upplevelse iaf, hade sjukt brottom ut ur lägenheten imorse efter det där, så stog och väntade på bussen så tidigt att jag hann åka med bussen som kom INNAN den som jag skulle åka med :P


Nej usch, nu pratar vi om ngt roligare:) Nu börjar vi närma oss juletider!!! gud vad härligt. Firade första advent men sen har det som glömts bort.. har inte tänkt på att det är advent, haft så mkt annat i skallen. Riktigt synd faktiskt för tiden innan jul är så mysig om man tar vara på den. Har lovat mig själv att nästa år, då jag förhoppningsvis har en mer stabil lägenhet?, ska jag göra riktigt julmysigt och bara mysa mysa mysa mysa ända fram till julafton och kanske lite till;) Nu har julen kommit bara pom bang så är det 22 dec och jag har inte köpt EN ENDA JULKLAPP. Så idag efter jobbet är det jag som drar in till stan på julshopping :P

enda juliga hittills är väl julfesten på jobbet, det var prisutdelningar och julbord och sen fest, men jag och mikkis lyckades ju vara en sisådär 3-4h sena så vi kom dit lagom till festen :P Haha. illa. men det var kul iaf.

nu längtar jag bara tills ikväll då mamma o pappa kommer, vet ej om ja kommer träffa dem idag eller imorgon, men ska bli SÅÅÅ mysigt iaf, och i övermorgon är det JULAFTON! fattar ni??? julafton! Det var ett år sedan senast. får en chock varje gång:P Förutom att träffa familjen så är ju nästan julbordet det jag ser fram emot mest :D

Och så undrar jag en sak, brukar man kunna gå på julbord EFTER jul? på mellandagarna? De borde man ju kunna? Vore mysigt att dra med nå polare :) hihii

Nej nu ska jag nog börja avrunda detta milslånga inlägg innan de räcker ända ner till afrika. Sitter på jobbet så att sitta och blogga är kanske inte helt okej. Ska sätta fart för HÄR BLIR INGA BARN GJORDA :P

eller räddade heller för den delen. men det gick så bra igår så jag tyckte mig ha förtjänat en liten paus såhär på förmiddagen:P

Var sjukt trött igår på jobbet. höll verkligen på att somna. Skulle säga "Jag ringer dig imorgon eftermiddag", till en kund, så sa jag "Jag ringer dig i eftermiddag på morgonen" hahah.

Idag är sista dagen på rädda barnen :( Så från och med imorgon blir det att börja pendla till avik igen. fyfaan va jobbigt :D har verkligen ingen lust att förlänga min resväg med sisådär 30 minuter fram och 30 min tbx. Och alla jävla bytena.. Nu har jag liksom bara att ta mig från A till B och tillbaka, inge krångel :D istället för att måsta åka  från A till B till C till D innan man e framme, och sen ta sig hem igen...

aja liplip
Nu ska jag´börja ringa, de fattiga barnen i afrika skulle väl gärna pendla för glatta livet hela jorden runt tio ggr om de bara fick lite mat i magen så ja ska kanske inte klaga

Nu dra in lite caashhhh 8-) Puss darlings


Kommentarer
Postat av: johanna

hujja petra jag läste om sömnparalys på wiki och de var ju helt sjukt.

Stod något om en mara som har sex med ngn osv.wtf?

att kroppen inte kan röra sig fastän man är vaken ? ?

säker på att de inte spökar hos diiig?:o

2011-01-03 @ 00:04:16
URL: http://johannnaaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0